БІЗНЕС, ЯК ОБ’ЄКТ ОЦІНКИ

БІЗНЕС, ЯК ОБ'ЄКТ ОЦІНКИ

Бізнес, підприємство, фірма – схожі, альо в тій же година різні поняття. При оцінці дуже важливо розрізняти ці поняття. Від трактування цих зрозуміти змінюється об’єкт оцінки, а отже, підходи та методи, які дають можливість визначити вартість.

20.07.20

Бізнес, підприємство, фірма – схожі, альо в тій же година різні поняття. При оцінці дуже важливо розрізняти ці поняття. Від трактування цих зрозуміти змінюється об’єкт оцінки, а отже, підходи та методи, які дають можливість визначити вартість. У статті БІЗНЕС, ПІДПРИЄМСТВО, КАПІТАЛ ЯК до ФРАЗИ ОБ’ЄКТИ ВЛАСНОСТІ ТА ОЦІНКИ мова йшла про загальні визначення цих зрозуміти. Тут ми детальніше зупинимось на тому, що являє собою бізнес, як об’єкт оцінки.

Власник бізнесу має право його продати, закласти, застрахувати, подарувати, заповісти. Таким чином, бізнес стає об’єднання об’єктом угоди або товаром зі всіма притаманними властивостями товару.

Як всякий товар, бізнес має певну корисність для свого власника. Перш за все він повинен відповідати потребі приносити дохід. Як і всякого іншого товару, корисність бізнесу реалізується в його використанні. Отже, якщо бізнес не приносити дохід власнику, він втрачає для нього свою корисність і з ним щось треба робити (змінити, продати). І якщо хтось інший бачить нові спосібі отримання доходу від його використання, то бізнес стає товаром.

У тієї ж годину отримання доходу, відновлення або створення альтернативного бізнесу потребує додаткових витрат.

Корисність і витрати в сукупності складають ту величину, яка є основою ринкової вартості, що розраховує оцінювач. Таким чином, бізнес, як вид діяльності, фірма або підприємство задовольняє потреби власника в прибутках, для отримання яких потрібно витратити певні ресурси.

Бізнес має всі ознаки товару. Альо це товар особливий. Ці особливості й визначають принципи, моделі, підходи та методи оцінки.

По-перше: бізнес – товар інвестиційний, товар інвестиції в який, здійснюються з метою отримання віддачі в майбутньому. Витрати й доходи розділені в часі. При чому розмір доходу, що буде отриманий – не відомий. Він має вірогіднісний характер, тому інвестору і оцінювачу доводиться враховувати ризики можливої невдачі. Якщо майбутній дохід з урахуванням часу їх отримання менше витрат на придбання або створення інвестиційного товару, то він втрачає свою інвестиційну привабливість. Таким чином, поточна вартість майбутніх доходів, які може отримати власник, є верхньою межею ринкової вартості з точки зору покупця.

По-друге: бізнес – це ціла система, альо об’єднання об’єктом продаж та оцінки може бути, як вся система в цілому, так і її підсистеми і навіть елементи. В цьому випадку руйнується зв’язок бізнесу з його власним конкретним капіталом, конкретну організаційною структурою, а елементи бізнесу стають основою для формування іншої, нової якісної системи. Фактично товаром стає не сам бізнес, а його окремі складові.

По-третє: потреба в товарі “бізнес” залежать від процесів, які відбуваються як всередині самого товару, так і оточуючому його середовищі. При чому, ці процеси взаємопов’язані: нестабільність в суспільстві призводить бізнес до не стійкого становища, а це, в свою чергу, призводить до нестабільності в суспільстві. З цього витікає ще одна особливість бізнесу, як товару – потреба в регулюванні угоди купівлі-продажу.

По-четверте: враховуючи особливе значення стійкості бізнесу для стабільності в суспільстві, особлива важлива роль фахівців як в оцінці бізнесу так і супроводі угод купівлі-продажу.

Фахівці нашої компанії мають 20- річний досвід в оцінці бізнесу. В нас Ви можете отримати консультацію по оцінці бізнесу, майнових комплексів, підприємств. А також замовити ЗВІТ ПРО ОЦІНКУ БІЗНЕСУ, ОЦІНКУ МАЙНОВГО КОМПЛЕКСУ, ОЦІНКУ ЧАСТОК В ТОВАРИСТВІ, ОЦІНКУ АКЦІЙ.  

Отримати консультацію

Задайте всі питання нашому менеджеру

Бажаєте замовити послугу? Телефонуйте: +38 067 770 77 90, +38 073 770 77 90