АБСОЛЮТНА ТА ВІДНОСНА ЦІННІСТЬ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ

АБСОЛЮТНА ТА ВІДНОСНА ЦІННІСТЬ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ

У наш час на перший план вийшли цінності, що засновані на знаннях. Виробництво інтелектуальних продуктів стає основою економічного розвитку, а його основною формою – інтелектуальна власність.

23.12.19

Протягом всієї історії людства основою національного багатства було володіння матеріальними благами. Альо зараз схема дещо змінилась і на перший план вийшли цінності, що засновані на знаннях. Виробництво інтелектуальних продуктів стає основою економічного розвитку, а його основною формою – інтелектуальна власність.

Зростання цінності інтелектуальної власності проявляється у двох формах: абсолютній та відносній.

Абсолютна форма виражена в тому, що збільшення цінності збільшує ринкову вартість об’єкта інтелектуальної власності.

Назви брендів (торгових марок) стали цінним нематеріальним активом, їх вартість часто перевищує вартість активів у матеріальній формі. Це тенденція, і тенденція загальна. Прикладів цьому чимало.

У 146 млн. дол. вартості компанії DODGE – 74 млн. дол. вартість торгової марки.

Компанія “Phillip Morris” придбала компанію “Kraft” за 13 млрд., що на 600% перевищувало вартість її матеріальних активів. Це було зроблено з розрахунку отримати лояльних клієнтів компанії “Kraft”.

Збільшення абсолютної цінності має прояв і у формі збитків від незаконного використання об’єктів інтелектуальної власності. Компанії – виробники програмного забезпечення втрачають близько 13-15 млрд. дол. в результаті нелегального використання їх продуктів. За даними торгово-промислової палати Німеччини, щорічні збитки правовласників відомих марок складають бизько 100 млрд. дол. у результаті використання їх торгових марок на фальсифікаті.

Відносна цінність об’єктів інтелектуальної власності проявляється в тенденції темпів приросту продажу об’єктів інтелектуальної власності відносно інших об’єктів. Так, світова торгівля правами на використання об’єктів промислової власності має приріст 12% в рік, а приріст світового промислового виробництва не перевищує 2,5-3% в рік.

Відносна цінність об’єктів інтелектуальної власності знаходить вираження в структурі фінансової звітності підприємств. Приймаючи на баланс об’єднання об’єкти інтелектуальної власності або права на такі фрази об’єкти, підприємства можуть отримувати вигоду. Комерціалізація об’єктів інтелектуальної власності – збільшення вартості активів підприємства і збільшення вартості підприємства в цілому. Крім того, така діяльність підтримує розвиток конкуренції і відкриває нові перспективи для бізнесу.

А важливою складовою процесу комерціалізації є оцінка інтелектуальної власності.

Отримати консультацію

Задайте всі питання нашому менеджеру

Бажаєте замовити послугу? Телефонуйте: +38 067 770 77 90, +38 073 770 77 90